My. N. L. Phan.

Städ dag och farväl julen 2017

OKATEGORISERADE Permalink2
Medan kyckligen och vitlöksbördet är i ugnen kan jag berätta att nu är julen 2017 över för min del. Har ni redan tagit ner julen eller gör ni det denna helgen som jag? Jag brukar ha adventljusstakarna längre så länge det är fortfrande mörkt ute, men denna gången ville jag bara få ner allting. Dock är gardinerana kvar, men det få Jinn hjälpa mig när han kommer hem imorgon kväll tänkte jag. Utöver att jag tagit ner de få juldekorationerna vi hade hemma städade jag också lägenheten. Inte jätte utförlig, men dammsuga och tog tag i att torka rent ytor så som dörrarna (våra dörrar är vita och jag har sett smuts fläckar här och där men inte orkat engangera mig). Det kändes väldigt gott att äntligen få dem rena, samt "städat" undan mina bröllopsdekorationerna (dock till en annan plats så länge bara hehe) och rensat lite grann. Jag vill gärna ha kvar bröllopet tills vår 1 årsdag innan jag plockar ner dem, samt har vi inte åkt och inskaffat oss någon fin stor kartong för att bevara grejerna. Därför få de vara framme ett litet tag till. 
 
Jag satte igång med städningen efter min vilopaus från promenaden, det var riktigt kallt idag, jag gick bara 30 minuter sen vände jag. Sen blev jag helt slut när jag var klar med allting, skulle äta men var för trött så gick och vilade mig 1h och nu sitter jag här. Nu är kyckligen färdig så jag ska äta och tittar på tvb serier igen.
Glassen 88 i godis form som jag fick hemskickad på födelsedagen av fina S. Tydligen låg en kvar gömd i annanas skålen, den var behövlig när min sockernivån var så låg innan. Bägge doftljusen har jag också fått som gåva av min käraste M och luktar helt underbar. Den turkosa är doft av kokosnöt och tamarind från GOA. Den mindre är från Klinta och har doften av persika och honungsmelon. Jag har några till doftljus och doftpinnar som jag fått i födelsedagspresent som jag inte hunnit använda, kom jag på nu. Få försöka komma ihåg att använda dem, den Cherry blossom från Rituals är typ slut nu. Ja, ni ser, jag älskar att tända ljus. 
 
#1 - - Suss:

Egentligen ville jag skicka med något lyxigare som ferreror elr rafaello, men var rädd att dom skulle bli mosade när dom kom fram...😳men hoppas att du förstod att 88:an stod för vårt födelseår 1988 hii lite lame kanske haha 😝 Ska försöka posta iväg något roligare nästa gång 😘

Svar: det var jätte fin gest gumman, och inte lame alls, jag förstod att det stod för vi är 88:or, det värmdes jätte mycket. Jag tyckte det var söt. <3
My Nadja Luong Phan

#2 - - Suss:

Ps. Vad mysigt och fint ni har fått till det gumman! Jag sakna allt som har med inredning att göra, just nu har vi varken soffbord elr dekorationer vid fönstret o tv-bänken haha 😫 #pilligabarn

Svar: ah, kan förstå det. Det är därför jag passar på och unna mig lite sånt nu innan småbarns föräldras livet börjar. hihi Känns gott i själen när jag ser att jag ägnar mig tiden att göra det hemvänligt och trivsamt hemma, sen älskar jag ju som sagt mysa till max ihihi
My Nadja Luong Phan

Till top