My. N. L. Phan.

Julen 2017 part 1

FAMILJEN Christmas 2017 Permalink0
Vi börjar med part 1 som är självaste julafton hos min familj i Svenljunga. I år åt vi middagen hos familjen Nguyen (min äldsta systers familj). Storasyster, svåger och flickorna hade mer eller mindre deltagit och hjälpt till det mesta så som dekoration, dukning och som värdar. Teman var grönt som jag tidigare nämt, första gången som vi bestämde för ett tema på julen, den var ritkigt uppskattad och kommer att fortsättas i framtiden (tror jag). Trots att stora syster var värdinnan hade vi som föregående år lottat ut vad vi skulle ta med/bidra med så inte värdarna måste laga allting helt själva. Jinn och jag fick efterätt men vårt uppdrag blev inte så lyckad iår, tyvärr. tur att mamma hade lite annat hemma i reserv. Allt annat var som vanligt jätte gott och det blev en fin buffé som vi plockade själv som vi alltid gjort. Förra året berättade jag om fördelningen, iår hade jag inte lika koll på vem hade vad men om ni är nyfikna på självaste vad/rätter vi i familjen Luong lottar ut kan ni läsa här (klick!) 
 
Massa bilder passades på att ta innan julbordsbuffén kallar. Måste berömma hela familjen som hållt sig till teman väldigt bra, alltid kul och en gnutta utmaning med tema.
 Hubby och Wifey matchade till max i alla fall
Tre generationer av Luong Vo. Sista bilden till höger nedre raden ser ni mig och mina systersdöttrar, en sådan tripp trapp trull bild.
Stilliga herrar! Pappa och lillebror längst ut till höger och våra respektive till vänster, saknar min storebror bara.
Familjens charmtroll!
Ni kanske är jätte trötta på julmat vid det här laget. Men jag är faktiskt sugen på det igen. Storasysters kamben var riktigt ritkigt god! (som inte finns med på bild nu när jag tittar efter, haha, den kom ut strax efter jag hade fotat de andra rättera)
 Här har vi dem, mina mest underbara syskonbarn. Lydia, Kenix, katy och Nicolas, mosters älsklingar.
Är du asiat kan du inte inte ha en sådan här sopkvast i hemmet. Mammas söta julklapp till oss döttrarna. 
En super kort sammanfattning av min julafton: Första stopp hos papamama. vidare till familjen Nguyen. Efter maten julklappsöppning.Årliga julklapps spelet. I år har vi lill tillskottet som också är redo för spel. Nattinatt för mofa, momo, moste My och lilla Nico. De andra härjar och sjunger karaoke hela natten lång. Klockan 3:33 är julafton ännu inte över för dessa filurer. 😍
Avslutar med den obligatoriska familje gruppbilden
  🎄🎁🎉🍾🥂💖
 
Till top